مقاومت ترمز اینورتر و نحوه محاسبه آن

مقاومت ترمز اینورتر و نحوه محاسبه آن

در برخی از کاربردها، مانند سیستم های تهویه تونل یا ایستگاه راه آهن زیرزمینی، توقف موتور با سرعت بیشتری از آنچه می توان از طریق کنترل از طریق رمپ کاهشی یا با رها کردن موتور انجام داد، موردنیاز است. در چنین کاربردهایی ممکن است از ترمز دینامیکی با مقاومت ترمزی استفاده شود. استفاده از مقاومت ترمزی، موجب میشود که اضافه انرژی بازگشتی در مقاومت تلف شود و به سمت ورودی درایو برنگردد و از لینک خازنی محافظت شود.

اگر مقدار انرژی جنبشی منتقل شده به مقاومت در هر پریود ترمز مشخص نباشد، می توان متوسط توان را بر اساس دوره کاری (دیوتی سایکل) و زمان ترمزی محاسبه کرد که به آن چرخه کار متناوب نیز گفته می شود. دوره کاری متناوب مقاومت نشانه ای از بازه ی کاری است که مقاومت در آن فعال است. شکل زیر یک دوره کاری ترمزی معمولی را نشان می دهد.

مقاوت ترمزی

دوره کاری متناوب برای مقاومت به شرح زیر محاسبه می شود:

مقاوت ترمزی

مقاومت ترمز اینوتر مطابق روابط شکل زیر محاسبه می شود:

مقاوت ترمزی 3

که در رابطه بالا Mbr گشتاور ترمزی است و بر اساس درصد است.

همانطور که مشاهده می شود ، مقاومت ترمز به ولتاژ لینک (UDC) بستگی دارد. عملکرد ترمزی درایو به سه ناحیه کاری مطابق جدول زیر بر اساس ولتاژ تغذیه درایو تقسیم میشود:

مقاوت ترمزی4

بعنوان مثال در حالت تغذیه ورودی بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ ولت، مقاومت برک از حدود ۳۹۰ ولت لینک DC وارد مدار میشود. از ۴۰۵ ولت تا ۴۱۰ ولت وضعیت هشدار است و در صورت بالاتر رفتن لینک از ۴۱۰ ولت، وضعیت تریپ و قطع درایو ایجاد میشود.

شرکت های درایوساز بزرگ مثل Danfoss مقاومت ترمزی Rrec را به شکل زیر توصیه می کنند، به عنوان مثال، تضمین این که درایو قادر به ترمزگیری در بالاترین گشتاور ترمزی خود (Mbr برحسب درصد) یعنی ۱۱۰٪ است. فرمول را می توان به صورت زیر نوشت:

مقاوت ترمزی5

برای درایوهای ۲۰۰ ولت، ۴۸۰ ولت و ۶۰۰ ولت ، Rrec با ۱۶۰٪ گشتاور ترمزی به صورت زیر به دست می آید:

مقاوت ترمزی6

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت - آگر الکترونیک