راه اندازی موازی چند موتور با یک درایو در الگوریتم کنترل اسکالر

در این گونه کاربردها توان درایو باید ۱.۵ تا ۲ برابر مجموع توان موتورها انتخاب شود، علاوه بر این باید برای هر موتور به صورت مستقل حفاظت اضافه جریان و اضافه بار در نظر گرفته شود.
در این‌حالت با توجه به اینکه الگوریتم کنترلی اسکالر مورد استفاده قرار گرفته است، در فرکانس‌های پایین گشتاور کاهش می‌یابد و این کار مناسب بارهایی با گشتاور راه اندازی بالا نیست. دومین مشکل این مد کنترلی عدم دقت مناسب آن بر روی سرعت روتور است پس این‌حالت پاسخ گوی نیاز سیستم‌هایی که به دقت بالا در سرعت یا موقعیت شفت موتور نیاز دارند، نیست.
نکته مهم دیگری که باید مدنظر قرار بگیرد مبحث سنکرون سازی موتورها است. سنکرون سازی یعنی این که دو موتور متفاوت، سرعت و موقعیت شفت کاملا یکسانی داشته باشند اما با اتصال دو موتور ( حتی مشابه) به خروجی یک درایو و استفاده از مد کنترل اسکالر، چنین اتفاقی رخ نمی دهد.
با موازی نمودن دو موتور در خروجی یک درایو، با توجه به این که پارامترهای نهایی موتور و بار در اکثر موارد متفاوت هستند، دو موتور با سرعت دقیقا یکسانی کار نخواهند کرد. هرچقدر اولا دو موتور مشابه باشند ثانیا گشتاور بارها دقیقا یکسان باشد، سرعت موتورها به هم نزدیکتر خواهد بود اما در این مد کنترلی احتمال این که سرعت و موقعیت شفت موتورها دقیقا یکی (سنکرون) باشد بسیار کم است.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات بیشتر در:

بررسی روش‌های کنترل اسکالر موتورهای القایی